Friday, December 23, 2011

Tsuki-Usagi Coffee Pot

with a carrot cake and vintage bavarian cup = heaven

Another Mrs E's present from Japan, this enamel coffee pot.
It's been an hour since I'm searching infos about it.
And it's tricky, as I don't read japanese...

Actually, it's a kettle, the slim pot 0,7l, made under the brand "Tsuki-Usagi", by Noda Horo co., ltd. for Fujii co., ltd. Well, this is not very clear to me... Why 3 brands?...
Horo, from Noda Horo means enamel, and they use traditional manufacturing since 1926, it's high quality and respected japanese brand. Indeed, what they make is like this pot: simple, yet such a pure, efficient and beautiful design.

This object leaded me also to know that moon and rabbit are bounded in ancient stories saying that a rabbit lives on the sattelite! Here on wiki.


By Mrs T

4 comments:

  1. cette cafetière me fait penser à la mienne sur le principe, la Chemex… encore une très jolie tasse !

    ReplyDelete
  2. Oh, montre-moi ta cafetière! Faudra que tu viennes à Berlin pour chasser la tasse bavaroise ;)

    ReplyDelete
  3. Haaaaan j'arrive pas à trouver sur Paris cette cafetière en noire à un prix décent ! Mazette ! En tout cas j'ai hâte de me faire un petit séjour à Berlin pour visiter votre café

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bonjour Cynth,
      je ne te lis que maintenant, d'où ma réponse tardive.
      Il nous en reste encore quelques unes... Nous avions toutes les couleurs mais elles partent vite!
      On sera ravies de te retrouver au café ;)

      Delete